همکاری اوریون و آلفا کربن به منظور تولید روغن پیرولیز تایر

شرکت «اوریون اس‌اِی» که یک شرکت تخصصی در حوزه ساخت مواد شیمیایی است، در شرکت «آلفا کربن» سرمایه‌گذاری کرده که این شرکت، متخصص بازیافت تایر بوده و این همکاری به‌ منظور افزایش تولید «روغن پیرولیز تایر» و «کربن سیاه بازیافتی» انجام شده است.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، کربن سیاه کربنی با خلوص بیش از ۹۸ درصد متشکل از ذرات ریز و دارای ساختار مولکولی بی‌شکل است که از اکسیداسیون جزئی یا تجزیه حرارتی گازها یا مایعات هیدروکربنی تولید می‌شود و زمانی که به‌عنوان فیلر در لاستیک استفاده شود، پارامترهایی مانند فرسایش، ساییدگی، خراشیدگی و شکست لاستیک را بهبود می‌بخشد.

اوریون یک قرارداد بلندمدت برای خرید انحصاری روغن پیرولیز تایر از آلفا کربن امضا کرده و قصد دارد از این روغن برای تولید کربن سیاه برای مشتریان تایر و لاستیک استفاده کند.

«کرنینگ پینتر» مدیرعامل اوریون در این باره گفت: «این سرمایه‌گذاری به اوریون این امکان را می‌دهد تا مقادیر زیادی از کربن سیاه را برای مشتریانی که به دنبال محصولات سازگار با محیط زیست هستند، تولید کند. این گام می‌تواند موقعیت اوریون را به‌عنوان یک شرکت نوآور و متمرکز بر آینده تقویت کند.»

کارخانه آلفا کربن در اواخر سال ۲۰۲۵ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و در این راه از فناوری پیرولیز تایر استفاده می‌کند. پیرولیز لاستیک یک روش برای بازیافت لاستیک‌های فرسوده است، به‌طوری‌که لاستیک‌های خرد شده در محفظه‌ای بدون اکسیژن و در حرارت بالا ذوب می‌شوند. در این فرایند پلیمرهای لاستیکی به مولکول‌های کوچک‌تری تبدیل می‌شوند که به‌صورت بخار درآمده و از محفظه خارج می‌شوند. خروجی این فرایند می‌تواند گاز مصنوعی، کربن سیاه بازیافت‌شده، و روغن پیرولیز لاستیک باشد.

سالانه حدود ۵۰۰ هزار تُن تایر در سال در فرانسه دور انداخته می‌شود و این فناوری یک روش ثابت‌شده برای تولید کربن سیاه است که می‌تواند در تولید تایرهای جدید مورداستفاده قرار گیرد.

کد خبر 637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha