آغاز رشد درآمدی «شکربن»/ اردیبهشت خوش سمت برای کربن ایران

هرچند کربن ایران فرودین سال جاری فروش خوبی نداشت؛ اما در اردبیهشت ماه توانست درآمد ۲۳۴ میلیارد تومانی از فروش محصولات خود اخذ کند.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، کربن ایران با اجرای سیاست های توسعه ای و درأمد زایی خود، توانست افت فرودین ماه سال جاری را جبران کند و با رشد ۵۲ درصدی فروش در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۲۳۴ میلیارد تومان برسد.

البته این میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی اردیبهشت سال گذشته افزایش ۲۵ درصد دارد به طوری که این شرکت اردیبهشت سال ۱۴۰۲ فروش ۱۶۶ میلیارد تومانی را تجربه کرده بود.

قابل ذکر است، شکربن تنها محصول دوده صنعتی تولید می کند و این میزان تولید در اردیبهشت ماه معادل ۴,۰۱۸ تن گزارش شده که ۵ درصد کمتر از ماه قبل به شمار می رود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

هرچند شکربن با کاهش حجم تولید روبه رو شد اما با تمرکز ب

ر حوزه فروش، توانست درآمد خود را به رشد برساند به طوری که مقدار فروش این شرکت در اردیبهشت ماه ۴,۰۷۳ تن شد که در قیاس با فروردین ماه ۴۸ درصد رشد را اخذ کرد. البته این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش دارد.

هرچند کربن ایران نتوانست فرودین خوبی داشته باشد اما در اردیبهشت ماه ۴,۰۰۸ تن دوده صنعتی را به فروش (داخلی) رساند و افزایش ۴۸ درصدی نسبت به ماه گذشته را شاهد شد. همچنین نرخ فروش این محصول نسبت به ماه قبل ۲.۶۲ درصد افزایش را تجربه کرد.

از سویی دیگر جمع مبلغ فروش شکربن نیز طی دوره ۲ ماهه به ۳۸۹ میلیارد تومان رسید که افزایش ۲۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می دهد. قابل ذکر است؛ شکربن در سال گذشته توانست ۵۱.۰۷۹ تن دوده سیاه به فروش رساند.

یادآور می شود؛ کربن ایران طی ۲ ماهه سال قبل فروش ۳۱۰ میلیارد تومانی را تجربه کرده بود. هرچند شکربن توانست روند نزولی خود را در اردیبهشت ماه از منظر فروش و درآمد زایی تغییر دهد اما طبق آخرین روند معاملاتی این نماد در تابلوی بورس، نرخ هر سهم شکربن ۶۷۵ تومان بوده که در یک ماه اخیر ارزش آن ۱۲.۷ درصد افت را شاهد شده است.

کد خبر 645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha