در مجمع ایران یاسا چه گذشت؟/ ​​​برای تایر موتورسیکلت ارز دولتی تخصیص پیدا نمی کند

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران یاسا تایر و رابر برگزار شد و در آن، اعلام شد که برای تایر موتورسیکلت ارز دولتی اختصاص پیدا نمی کند.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز، در مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت ایران یاسا تایر و رابر، گزارش عملکرد این واحد تولیدی ارایه گردید. بر این اساس، از نظر تولید حلقه‌ای، این شرکت رتبه اول را داشته و ۶۶درصد سهم تایر و ۴۰درصد سهم بازار تیوپ را در اختیار دارد.

همچنین ۴درصد افزایش تولید و ۱ درصد فروش مقداری صورت گرفته؛ به نحوی که فروش مقداری این شرکت به ۲۴۶۷ میلیارد تومان رسیده که ۴۰درصد رشد را نشان می دهد.

بر اساس گزارش مجمع، ۸.۵ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات به ۹ میلیون دلار رسیده است؛ ضمن اینکه این شرکت توانسته محصولات را دانش‌بنیان کرده که بر این اساس، ساخت داخل و بومی‌سازی خط اکسترودر ۸ اینج، اخذ گواهینامه استاندارد فرآورده‌های توپی تایر اتومبیل سواری و بارکش و یدک‌کش برای اولین بار، اخذ پروانه کاربری علامت استاندارد برای تولید تیوپ‌های کشاورزی برای اولین بار و اخذ مجوز AEQ از گمرک کشور، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این سال مالی بودند.

افزایش ظرفیت تولید تایرهای تیوبلس در سه مرحله، تولید ۱۲۵۰ تن در سال ۱۴۰۰ و ایجاد ظرفیت تولید تا ۲۵۰۰ تن برای سال ۱۴۰۱، تولید ۲۴۰۰ تن در سال ۱۴۰۱، ایجاد ظرفیت ۵هزار تن برای سال ۱۴۰۲، تولید ۵هزار تن در سال ۱۴۰۲ و ایجاد ظرفیت ۶هزار تنی برای سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است.

برخی موارد دیگر مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:

۱- تا دو ماه آینده دستگاه‌های تریپلکس وارد و خط راه‌اندازی می‌شود. خرید و نصب بنبوری ۲۷۰ تنی برنامه دیگر شرکت است که تا پایان اسفندماه وارد شرکت می‌شود.

۲- با برنامه‌ریزی در پایان سال ۱۴۰۲، ۱۸.۲۵۰ هزار تن تولید بودجه به ۲۴هزار تن ارتقا یافته و سود پیش‌بینی شده در سال جاری ۵۸۰ میلیارد تومان است.

۳- برای تایر موتورسیکلت ارز دولتی تخصیص داده نمی‌شود. پیگیری هم از طرف شرکت و هلدینگ برای تخصیص ارز داشتیم، اما ارزی از سوی وزارت صمت تخصیص داده نشد.

۴- معادل ۲۰درصد فروش تیوبلس و ۸۰درصد تیوپ‌دار است. با توجه به دستگاه‌ها و بازار، امکان افزایش تیوبلس به ۲۵درصد وجود دارد.

۵- صادرات براساس عرضه و تقاضا و کشش بازارهای هدف است. عمده فروش به عراق و افغانستان هستند. سه رقیب اصلی از سوی پاکستان داریم که با کاهش قیمت رقابت می‌کنند. مبنای قیمت‌گذاری شرکت در بازار، نرخ‌های فروش رقبا است.

۶- بازار آفریقا بزرگ‌ترین مصرف‌کننده موتورسیکلت است و کائوچو را صادر می‌کند. در راستای کنترل هزینه‌ها در حال بررسی معاملات تهاتری با این کشور هستیم.

کد خبر 662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha