روش ابداعی پیش بینی صدای تایر

شرکت تایرسازی «سومیتومو» روشی تازه برای پیش‌بینی صدای اضافی ایجادشده هنگام لرزش تایرها و وسایل نقلیه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز،شرکت تایرسازی «سومیتومو» روشی تازه برای پیش‌بینی صدای اضافی ایجادشده هنگام لرزش تایرها و وسایل نقلیه ایجاد کرده است.

این روش از شبیه‌سازی حرکت تایرها استفاده می‌کند و به سازندگان تایر کمک می‌کند تا با کاهش صدای اضافی لاستیک‌ها، سواری راحت‌تری را به رانندگان هدیه دهند. این روش همچنین با پیش‌بینی صدای هر تایر پیش از تولید آن و در مرحله طراحی، به کاهش لزوم ساخت تایرهای آزمایشی و در نتیجه آسیب به محیط‌زیست کمک می‌کند.

در این روش تازه، پیش‌بینی صدای جاده با ترکیب مشخصه‌های لرزش تایر و خودرو از طریق فرایندهایی ویژه، آسان‌تر شده و نیاز به آزمایش میدانی تایرها کاهش می‌یابد.

در خودروهای برقی که مانند خودروهای احتراقی صدای موتور به اتاق منتقل نمی‌شود، تایرهای باید به نحوی طراحی و ساخته شوند که کمترین صدای ممکن از جاده به کابین منتقل شود تا تجربه رانندگی بهتری برای سرنشینان پدید آید.

سومیتومو تایر می‌گوید روش‌های قدیمی مورداستفاده در پیش‌بینی عملکرد تایر و خودرو مشکلاتی داشتند و اندازه‌گیری بعضی از مولفه‌های صدای آن‌ها در آزمایش‌های میدانی دشوار است.

این روش جدید پس از آن مطرح شد که در مقایسه لرزش تایرهای ثابت و در حال حرکت در آزمایش‌ها اختلاف زیادی مشاهده شد، اختلافی که ناشی از عواملی مانند «اثر ژیروسکوپی» است. حال این ابداع شرکت سومیتومو در یک کنفرانس مطرح ارائه شده و شرکت مبدع آن در حال ثبت حق اختراع این فرایند است.

سومیتومو لاستیک قصد دارد از این تکنیک شبیه‌سازی صدا همراه با یک تکنیک دیگر برای کاهش مصرف برق در خودروهای الکتریکی استفاده کند. این رویکرد هدف دارد تا به توسعه تایرهای بهتر برای خودروهای الکتریکی و بهبود فرایند توسعه کمک کند.

کد خبر 692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha