تلاش هانکوک برای جمع آوری تایرهای معیوب از سطح بازار

شرکت تایرسازی «هانکوک» برخی از لاستیک‌های مدل Kinergy GT را به دلیل وجود نقص در شماره شناسایی آن‌ها، فراخوان می‌کند.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، هانکوک برای ۹ حلقه لاستیک فراخوان داده است، لاستیک‌هایی که توسط «هوندا موتور» در آمریکا برای استفاده خریداری شده‌اند. در گزارش هانکوک مشخص نیست که این تایرها دقیقاً برای چه مدلی از وسایل نقلیه تولیدی هوندا استفاده شده‌اند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا می‌گوید: این لاستیک‌ها به دلیل نقص در شماره شناسایی، فاقد معیارهای استانداردهای ایمنی ایالات متحده هستند و باید از بازار جمع‌آوری شده و به کارخانه تولیدکننده بازگردانده شوند.

در بعضی موارد، تایرسازها پس از تولید و توزیع لاستیک‌ها متوجه وجود نقصی در تایرهای تولیدشده در یک بازه زمانی مشخص می‌شوند. در این هنگام، شرکت تولیدکننده تایر فراخوان داده و با اعلام شماره شناسایی تایرهایی که احتمال معیوب‌بودن آن‌ها می‌رود، از مشتریان می‌خواهد آن‌ها را پس داده و تایرهای سالم دریافت کنند.

وقتی شماره شناسایی تایرها به‌صورت کامل قابل رویت نباشد، این خطر وجود دارد که در صورت فراخوان تایرسازها برای تعویض تایرهای معیوب، مشتریان نتوانند تایر خود را به‌عنوان تایر معیوب تشخیص داده و به تایرساز پس بدهند. در این صورت، آن‌ها ممکن است با تایرهایی رانندگی کنند که در واقع از استانداردهای ایمنی برخوردار نیست و جان رانندگان را در خطر می‌اندازد.

در ماه مارس، هوندا به Hankook اطلاع داد که برخی از لاستیک‌ها کد تاریخ تولید را روی خود ندارند. سپس هانکوک در بررسی‌های خود دریافت که ۹ حلقه لاستیک کد تاریخ را ندارند. این لاستیک‌ها بین ۱۷ ژانویه و ۲۸ فوریه در کارخانه هانکوک در تنسی ساخته شده‌اند.

این شرکت تمام لاستیک‌های معیوبی که در انبارهای خود داشت را معدوم کرد و برای جمع‌آوری تایرهایی که به فروش رفته نیز به مشتریان اعلام کرد در صورت پس‌دادن تایرهای معیوب، تایر نو دریافت خواهند کرد.

کد خبر 693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha